Isigt och kallt!

Det var det när man skulle ta sig till jobbet idag! Hade jag inte haft hjälmen med visir på så hade jag haft istappar under snoken, så kallt tyckte jag att det var... Det var med andra ord inte så populärt att ta moppen till jobbet idag, men som jag sagt många gånger förr så är den billig att köra. Hade i alla fall en rätt ok dag på jobbet, lagom mycket att göra, dock lite ensamt. Min nya arbetskollega jobbar bara varannan vecka och Tobbe jobbar på sitt egna kontor bredvid mitt, med andra ord, det blir inte så mycket social kontakt när man är där :-/ Men men... Det kan vara skönt att få vara ifred ibland också. 
 
Efter jobbet begav jag mig hem, tog en varm dusch för att värma upp mig lite, efter det fick det bli en promenad ner till Överby för att köpa lite mjölk. Fredrik kom och hämtade mig för att vi skulle upp till garaget och lasta P-A:s lilla monster till bil och ta med oss den på kärran. Den ska tydligen stå nere på en gymnasieskola i Vänersborg i morgon så då får man väl ställa upp och hjälpa till :) När vi var klara med lastningen så åkte vi hemåt, svängde förbi Max för att lyxa till det lite så här en måndag. Gott var det i alla fall ;) Och nu slappar man i soffan, smälter maten och kollar på Big Bang Theory (ja, jag älskar den serien). En lugn och härlig kväll helt enkelt :)
 
 


Kommentera här: