Underbar dag :)

Vaknade till en klarblå himmel idag, det fick mig på ett riktigt strålande humör :)
 
Åkte till stallet och pysslade om Milla idag, ingen ridning, ingen träning i paddocken, bara mys. Var så otroligt härligt att bara umgås med denna lilla häst idag, hon är verkligen en pärla på många sätt :) När jag började rida henne för ca ett år sen så var hon inte ett dugg intresserad av mig. Hon vägrade att komma fram i hagen och att fösöka fånga henne var ingen idé, man fick alltid lura på henne tills hon inte var beredd, då först fick man tag på henne. Hon ville aldrig stå stilla och njuta av borstning och kela? *Fnys* det kunde jag ju bara glömma ;) Men nu är hon en helt annan häst, hon kommer fram i hagen så fort jag ropar på henne, och går jag runt i hagen så följer hon efter, undrar vad jag gör och vill följa med. Ibland försöker hon till och med gå med mig ut ur hagen trots att jag inte tänkt ta ut henne. Och kela vill hon göra hela tiden, hon kommer fram till mig och trycker huvudet mot bröstet och vill att jag ska klappa och klia henne, hon försöker till och med klia mig också ;) Hon är helt enkelt underbar och jag är väldigt fäst vid henne <3 Men det har tagit lång tid att komma fram till den relationen vi har idag. Tror det tog lite mer än ett halvår innan hon började acceptera att ens bli fångad i hagen av mig ;)
 
Är i alla fall väldigt glad över att jag har henne :) Att få pyssla med henne några dagar i veckan ger mig ett stort lugn och lycka, man mår helt enkelt väldigt bra av att få vara hos henne <3
Ska dit i morgon igen efter jobbet. Lovade att hjälpa Elisabeth med att ge hästarna lunch nämligen. Inte mig emot, att få vara ute i friska luften och använda kroppen lite gör mig bara gott efter att ha suttit på kontoret hela dagen :)
 
Nu börjar det dessutom närma sig, bara 7 dagar kvar tills vi åker till USA, tänk att tiden gått så fort :D Börjar nog få lite resfeber också, drömmer en hel del, sover lite dåligt och är lite uppstressad i sättet. Fast det är nog egentligen inte så konstigt, jag ska ju få åka till USA! Min dröm sedan jag var en tvärhand hög liksom ;) Ska bli riktigt härligt med en längre semester då man inte haft någon i år :)
 
Men nu får jag sluta skriva en massa svammel ;)
 
Nu peppar vi inför den nya veckan folket! :D
 
 
 
 

Kommentera här: