Snöat hela dagen…

Urk.. Nu är det sånt där vitt äckligt ute... Men men... Den måste ju komma någon gång. Orkade inte skriva igår, var enna lite trött. Först jobbade man, och min arbetskollega höll på att tjöta hål i huvudet på mig. Hon är jättetrevlig och så men ärligt talat... Vad gjorde hon som sekreterare på SAAB egentligen? Hon är duktig till när det kommer till saker som inte är tekniska, hon är ordningsam och drivig, ser till att det händer lite saker. Detta är kanon, det behövs verkligen men när det kommer till datorer så... Ja... Vad kan man säga? Hon kan inte ett smack i princip. Har fått visa henne ett x antal gånger hur man betalar in fakturor på Swedbanks internetbank, hur man kollar upp bankgiroinsättningar och vart man hittar kontoöversikten som ska skrivas ut varje månad. Men det går liksom inte in! Hon har väldigt svårt för att lära sig det och det gör hela situationen svår för mig. Mina arbetsuppgifter har inte kunnat göras ordentligt alls denna veckan så har börjat åtminstone en halvtimme tidigare varje dag för att få klart dem. Tack och lov så blev allting klart idag så nu kan man slappna av och skita i Trollhättan BoIS fram till den 18:e December :)
 
Men dagen igår var inte bara skit i alla fall :) Efter jobbet åkte jag iväg till stallet, mötte upp Lisa och så tog vi oss en kortare barbackatur på Milla och Bellman. Det var jättemysigt :) Fint väder hade vi också, några minusgrader, frost i gräset och solsken, superhärligt!
 
Kommer att sakna Milla under dessa veckorna man blir borta men det får jag ta igen sen när man kommer hem :) 
 
Idag har dagen i alla fall flutit på ganska bra. Har ju jobbat och så och nu är man hemma efter en promenad ute i snön. Så nu får det bli en slapp kväll hemma för i morgon börjar dagen tidigt. Ut till Henån för en morgonfika med Moa och sen besök hos kiropraktorn för att sedan umgås lite med min familj. Efter det åker man vidare till Uddevalla för ytterligare en fika med Lillen och sen åker man hem :) Kommer nog ha en del att göra nu i helgen då vi åker på måndag. Allt ska ju packas och sen så ska djuren installeras hos mina svärföräldrar plus en del städning som måste göras (vill ju inte komma hem till en skitig lägenhet liksom). Så troligen kommer jag inte att uppdatera mig så mycket här på bloggen. Ska försöka skriva någon gång under veckorna vi spenderar i Florida men kan inte lova något ;)
 
Ha det så bra i kylan nu! ;)
 
 
 

 

Kommentera här: