why??

Varför måste vi kvinnor ha våran vecka i månaden? Blir ju så sjukt chokladsugen så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Och så får jag INTE äta choklad! Eller ja, får är ju snälla djur som säger bää, men vill jag lyckas gå ner åtminstone 1 kilo till innan vi sticker till Florida så måste jag hålla mig undan från chokladen :(
 
Men men... Dagen började med att skrapa rutorna på bilen, det var kallt! Inget skönt alls kan jag tala om. Sen så bar det iväg till jobbet. Var där till 10:30 sen åkte jag till Uddevalla, tog en fika med Katta som man inte träffat sen i somras, efter det åkte jag hemåt. Bestämde mig för att svänga förbi stallet och kolla till Milla. Det var uppehåll när jag kom dit men det gick över... Valde att inte rida, dels för att det regnade så mycket, dels för att Milla var både blöt och lerig och dels för att min hjälm inte har blivit tillbakalämnad än (alla andra hjälmar är för stora för mig). Så får hoppas den har lämnats tillbaka till nästa vecka. Anyway, Bellman och Milla står i hagen med utestall just nu så de kan gå ut och in som de vill, vilket gör att Milla inte får ha sitt hö i fred. Bellman har ju tagit över ledarskapet i hagen, Milla orkar väl inte med det riktigt längre skulle jag tro för hon verkar ändå trivas med att inte vara den som bestämmer längre. Men som sagt så får hon inte ha sin mat i fred och hon har svårt att hålla hullet så här på äldre dar och Bellman ser ut som en öltunna ungefär, så stackars Milla har det inte så lätt :( Bellman är som mest ilsk mot henne när det finns mat i närheten och jagar bort henne hela tiden så hon får ingen större chans att äta. Men idag fick hon i sig den mängd Lunch-hösilage som hon skulle ha i alla fall. Jag fick visa Bellman att när jag är i hagen så får han inte komma i närheten av Millas mathög, han vart gör sur på mig men vågade inte annat än att gå undan :) Hehe man får väl känna sig lite stolt när man lyckas styra en 800 kilos-klump   på det viset :) 
 
Men men... Efter stallet begav jag mig hem, tog en dusch, sen kom Fredrik hem och lagade riktigt god middag. Hemmagjord köttfärspaj med stekta färska champinjoner i, muuummms! 
 
Så nu, efter middagen, blir det härligt soffhäng med tofflor och snug-rug på, mys ;)
 
 


Kommentera här: