Solig dag och en härlig tur i stallet :)

Har vart fint väder hela dagen, det gör en faktiskt på bättre humör. Tror de allra flesta går och har någon form av höstdepression och det enda som hjälper är solljus och att vara ute i det. Så efter jobbet begav jag mig till stallet :) Det är där man känner sig tillfreds och lugnet sprider sig i kroppen, man är i sitt "moment" när man är där :) 
 
Började med att greja lite, vägde upp lite hö och tog fram ryktsaker och träns. Ställde sedan in Bellman i uteboxen och slängde in lite hö, han har nämligen börjat gå igenom staketet när han blir lämnad ensam så för hans bästa får han stå i boxen :) Tog med mig Milla ner till stocken, gav henne lite hö att tugga på så man vet att hon får i sig det hon ska. Borstade henne en stund och bara myste i solen. Sen fick hon följa med ner i paddocken och springa av sig. Och j*vlar vilken överskottsenergi hon hade! Hon bara rusade runt som en vettvilling, bockade och sparkade bakut om vartannat, hon hade verkligen skitkul :D Det var så härligt att se henne så glad :) När hon hade sprungit av sig det värsta så kom hon rakt emot mig, först i galopp men hon saktade ner långt innan hon kom nära mig, duktiga lilla tjejen <3 Hon höll verkligen koll på vart jag var hela tiden, även när hon rusade runt och busade, det gör mig lite glad faktiskt :) För ser man hur Bellman är (klumpen själv) så har han ingen koll alls, varken på sin kropp eller sina dasslocks-hovar ;) Har allt blivit trampad på foten en gång, det fick mig att vara försiktig i fortsättningen, 800 kg häst är inte skönt att få på fötterna, just saying ;)
 
Men men... Efter att Milla hade fått springa av sig tog jag på henne tränset och red ut barbacka en kort sväng. Höll mig dock bara nära stallet idag då man kände att lilla fröken fortfarande hade lite för mycket överskottsenergi, hon var lite för mycket på tårna så att säga ;) Overall en lyckad tur i stallet i alla fall :) Fick mockat utestallet och grushagen och fyllt på vatten innan jag begav mig hemåt. Väl hemma var det bara raka spåret in i duschen, efter den vart det matlagning. Fredrik skulle till garaget så det vart lite snabba puckar med middagen. Slängde ihop lite kyckling, bacon och gjorde en gryta på det med chilli och matlagningsgrädde och färsk pasta till. Blev faktiskt riktigt gott :) Sen åkte Fredrik iväg och kvällen har spenderats i soffan hittills, lite lugn och ro är ju alltid skönt :) Men nu är Fredrik på väg hem i alla fall, så nu slipper man att vara ensam. 
 
Ha det bäst!
 
 
Finaste Milla <3

Kommentera här: