Städ, pyssel och god mat

Det är så man kan summera dagen :) 
 
Jobbat, vart på möte, kom hem, städade, tog en promenad, pysslade ihop lite nya leksaker till fåglarna, åkte och handla inför imorgon, kom hem, Fredrik lagade mat, vi åt och nu är det soffläge som gäller ;) Lövbiff med persiljesmör och potatiskroketter till förtjänas att smältas ner långsamt :P
 
Igår var man ju i stallet som jag skrev i tidigare inlägg. Fick pratat lite med Millas ägare. Tydligen så ska Gobie komma tillbaka ifrån fodervärden efter Jul. Hon håller dessvärre inte för tävling längre så hon ska triangelmärkas och bara promenadridas. Gobie är en New Forest, ett fint diplomsto dessutom så Elisabeth (ägaren) funderar på att ta ett föl på henne :) Hon pratade också på att ta ett till föl på Milla :D Skulle vara jättekul med små föl på gården, det livar upp stället skulle jag tro :) 
 
För att komma till något annat så söker även Elisabeth efter en till medryttare till Bellman, nordsvensken jag skrivit lite om. Så är det någon som söker efter en medryttarhäst och tror att Bellman skulle kunna vara perfekt får jättegärna skriva till mig :) Stallet ligger i utkanten av Vänersborg, inga bussförbindelser så körkort och tillgång till bil eller skjuts krävs. 
 
Men nu ska jag ta mig helg (lyxigt med fyra dagars veckor ibland) ;)
 
Ha det så bra allesammans!
 
En bild på Bellman :)
 
 


Kommentera här: