Vad är det med söndagar egentligen?

Det undrar jag, alltid lika grå och trista, i alla fall så här på hösten. Man har liksom ingen ork eller lust att hitta på något. Man vet att dagen efter är det jobb som gäller, vilket kan ge en lite ångest, söndagsångest... Men men... Denna söndagen har spenderats i stort sett ensam. Fredrik har jobbat hela dagen och jag har bara varit hemma. Städat, tvättat, tagit en promenad när det var lite uppehåll på regnet, lagat mat och kikat på en film. En helt vanlig söndag helt enkelt. 
 
Ska snart kolla på Mentalist och gå och lägga mig (ja, vi gamla människor behöver minst 8 timmars sömn!!). Jag är svintrött på kvällarna! Lever väl fortfarande i sommatiden skulle jag tro ;) Men är ganska pigg på morgonen istället och kan göra det bästa av dagen :) 
 
Men nu ska jag ta min onda, värkande, brännande axel (och resten av kroppen) och borsta tänderna, sen blir det Mentalist och efter det blir det sängen :)
 
Natti Natti!
 
 
 
Bild på en krokodil man stiftade lite bekantskap med i Malaysia :)


Kommentera här: